Baza wiedzy

Powrót
Izolacje niepalne 19 lutego 2014

W przemyśle maszynowym a także w budownictwie przemysłowym i mieszkaniowym ze względu na zachowanie ogólnie przyjętych norm bezpieczeństwa do izolacji akustycznej i termicznej stosuje się materiały, które muszą posiadać odpowiednie certyfikaty dotyczące ich niepalności.
Producenci środków transportu publicznego projektując autobusy czy wagony pociągów kierują się wieloma względami bezpieczeństwa, dokładnie wybierając materiały do ich izolacji zarówno akustycznej i termicznej. W związku z tym, że w przyszłości będą one przewozić dziennie setki osób surowce użyte do ich budowy muszą być izolacjami wykonanymi z bezpiecznych materiałów.
Mając na uwadze materiały, z jakich korzystają producenci transportu miejskiego i branża motoryzacyjna staramy się dostosowywać i ulepszać nasze surowce, by spełniały one pokładane w nich oczekiwania. Od materiałów służących jako izolacje akustyczne i termiczne oczekuje się, że będą nie tylko spełniały swoją podstawową funkcję, ale że będą również bezpieczne, a co za tym idzie niepalne. Izolacje, jakie oferujemy są różnego rodzaju i mają zastosowanie zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz pojazdów. Wszystkie z nich spełniają wymogi bezpieczeństwa i posiadają atesty potwierdzające ich niepalność. Do izolacji ścian i sufitów zalecamy użycie niepalnego Polietylenu, ze względu na jego właściwości, dzięki, którym służy, jako izolacja termiczna oraz akustyczna. Do podłóg i ścian oferujemy zastosowanie elastycznej i termoformowalnej maty z kauczuku syntetycznego – Plastoformu, który dzięki wysokiej wadze idealnie tłumi dźwięki uderzeniowe z zewnątrz pojazdu. Jego specyfikacja pożarowa dopuszcza użycie materiału w pojazdach komunikacji publicznej. Mając na uwadze konstrukcję środków lokomocji mamy również w swojej ofercie włókno szklane, jakie powinno być stosowane wewnątrz pojazdów. Maty z włókna szklanego znajdują zastosowanie w wewnątrz autobusów czy pociągów, gdzie stanowią izolację termiczną, jak i akustyczną w miejscach szczególnie narażonych na wysoką temperaturę na przykład w komorach silników oraz kanałach wentylacyjnych. Mata ta występuje w dwóch różnych grubościach 7mm oraz 14mm z warstwą klejąca lub bez. Jako materiał służący izolacji występuje również z warstwą aluminium, która chroni włókno szklane przed cieczami i smarami.

Zobacz także